Beneficjencie bądź widoczny – obowiązki informacyjno-promocyjne w projektach unijnych

Opublikowano: 09.04.2025

W związku z realizacją projektów w ramach programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021–2027, przypominamy wszystkim o obowiązku przestrzegania zasad informacyjnych i promocyjnych.

Bądź widoczny i komunikuj, że projekt realizowany jest przy wsparciu Unii Europejskiej.

Dzięki temu nie tylko zapewniasz przejrzystość w wydatkowaniu środków unijnych, ale także budujesz społeczną świadomość o roli i korzyściach płynących z polityki spójności. Mieszkańcy Pomorza mogą dzięki temu lepiej zrozumieć znaczenie i płynące korzyści ze wsparcia unijnego – od inwestycji infrastrukturalnych po działania społeczne i edukacyjne.

Do najważniejszych obowiązków beneficjenta należą m.in.:

  • umieszczenie krótkiego opisu projektu (z zaznaczeniem źródeł finansowania) na swojej stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych,
  • stosowanie właściwego oznakowania – logotypów Funduszy Europejskich, barw RP i flagi UE – we wszystkich materiałach, dokumentach i działaniach informacyjnych,
  • widoczne oznaczenie naklejkami sprzętu, pojazdów, produktów zakupionych lub stworzonych w ramach projektu,
  • umieszczenie w miejscu realizacji projektu trwałej tablicy informacyjnej lub plakatu informacyjnego,
  • organizowanie wydarzeń promocyjnych w kluczowych etapach realizacji projektu, a w razie potrzeby – informowanie Komisji Europejskiej z odpowiednim wyprzedzeniem,
  • dokumentowanie wszystkich działań promocyjnych (zdjęcia, zrzuty ekranu, listy obecności, zaproszenia itp.).

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszą wersją „Podręcznika wnioskodawcy i beneficjenta w zakresie informacji i promocji dla programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021–2027”, który szczegółowo opisuje wszystkie wymagania oraz zawiera przykłady dobrych praktyk.

Niewypełnienie obowiązków informacyjno-promocyjnych może skutkować nałożeniem korekty finansowej sięgającą nawet 3% wartości projektu, co może oznaczać realne straty dla Twojej instytucji.

Zadbaj o właściwą promocję – nie tylko z obowiązku, ale również z dumy z tego, co razem tworzymy!

Udostępnij zawartość na FacebookUdostępnij zawartość na TwitterUdostępnij zawartość na Linkedin