herb gryf

Instytucja Zarządzająca programem regionalnym Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027 – Zarząd Województwa Pomorskiego ogłasza nabór wniosków w ramach działania Działania 5.17. Usługi społeczne i zdrowotne.

5.17. Usługi społeczne i zdrowotne FEPM.05.17-IZ.00-001/24.

Nabór wniosków o dofinansowanie w ramach Działania 5.17 FEP Usługi społeczne i zdrowotne FEPM.05.17-IZ.00-001/24.
Table of content

Wyniki oceny

Informacja o liczbie złożonych wniosków

24 kwietnia 2024 roku zakończono nabór wniosków o dofinansowanie projektu w ramach naboru konkurencyjnego nr FEPM.05.17-IZ.00-001/24 w zakresie projektów dotyczących usług społecznych i zdrowotnych.


W odpowiedzi na nabór wpłynęły 123 wnioski, na łączną kwotę dofinansowania wynoszącą 417 628 502,65 zł, co stanowi 347,18 % dostępnej alokacji.

Listy projektów

Listy projektów

pdf

601.61 KB

Obowiązujący od
06.06.2024
show-checkbox

Szczegóły naboru

Kto może składać wniosek

Do naboru, jako wnioskodawcy, mogą przystąpić, w szczególności:

  1. Administracja publiczna;
  2. Instytucje ochrony zdrowia;
  3. Organizacje społeczne i związki wyznaniowe;
  4. Partnerstwa;
  5. Przedsiębiorstwa;
  6. Służby publiczne.
Na co można otrzymać dofinansowanie

1)    Zwiększenie dostępu do zdeinstytucjonalizowanych, zindywidualizowanych i zintegrowanych usług społecznych, świadczonych w lokalnej społeczności, w oparciu o diagnozę sytuacji problemowej, m.in. poprzez:
a)    rozwój usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych oraz usług asystenckich dla osób z niepełnosprawnościami, w tym prowadzonych w miejscu zamieszkania;
b)    opieka wytchnieniowa oraz działania wspierające opiekunów faktycznych w opiece nad osobami potrzebującymi wsparcia w codziennym funkcjonowaniu;
c)    działania na rzecz rozwoju mieszkalnictwa treningowego i wspomaganego poprzez tworzenie miejsc pobytu okresowego i stałego w nowo tworzonych lub istniejących mieszkaniach treningowych lub mieszkaniach wspomaganych; 
d)    usługi na rzecz specjalistycznego wsparcia dla osób doświadczających przemocy oraz osób uzależnionych od alkoholu lub innych substancji psychoaktywnych;
e)    usługi wsparcia dziennego osób wymagających intensywnego wsparcia po zakończeniu obowiązku szkolnego: osób z niepełnosprawnością intelektualną, zaburzeniami psychicznymi oraz ze spektrum autyzmu. 
2)    Zwiększenie dostępu do zdeinstytucjonalizowanych i zintegrowanych usług społecznych w zakresie wsparcia rodziny (w tym wsparcia preadopcyjnego i postadopcyjnego) i pieczy zastępczej, w szczególności świadczonych w lokalnej społeczności, w oparciu o diagnozę sytuacji problemowej, zasobów, potencjału, potrzeb, m.in. poprzez:
a)    rozwój usług wspierających rodzinę w prawidłowym pełnieniu jej funkcji, w tym działań profilaktycznych mających ograniczyć umieszczanie dzieci w pieczy zastępczej;
b)    wspieranie procesu deinstytucjonalizacji pieczy zastępczej obejmujące działania prowadzące 
do powstawania rodzinnych form pieczy zastępczej;
c)    usługi wsparcia dziennego dzieci i młodzieży doświadczające problemów opiekuńczo wychowawczych poprzez takie usługi jak min.: placówki wsparcia dziennego, streetworkingu.
3)    Rozwój usług wspierających osoby objęte pieczą zastępczą, w tym osoby usamodzielniane 
z uwzględnieniem diagnozy sytuacji problemowej, zasobów, potencjału, predyspozycji, potrzeb, z wykorzystaniem usług aktywnej integracji.
4)    Rozwój usług opieki długoterminowej świadczonej w formie zdeinstytucjonalizowanej jako działania medyczne lub społeczne polegające na świadczeniu długotrwałej opieki pielęgniarskiej, rozwoju hospicjów w formule domowej, rehabilitacji, świadczeń terapeutycznych i usług pielęgnacyjno–opiekuńczych osobom przewlekle chorym i potrzebującym wparcia w codziennym funkcjonowaniu, które nie wymagają hospitalizacji w warunkach oddziału szpitalnego oraz kontynuacji leczenia farmakologicznego i dietetycznego.
5)    Zwiększenie dostępu do zdeinstytucjonalizowanych i zintegrowanych usług zdrowotnych, w oparciu o diagnozę sytuacji problemowej, m.in. poprzez:
a)    działalność lub tworzenie nowych miejsc opieki medycznej w formach zdeinstytucjonalizowanych;
b)    działalność lub tworzenie nowych pozainstytucjonalnych miejsc opieki nad osobami potrzebującymi wsparcia w codziennym funkcjonowaniu, w tym osobami starszymi;
c)    działania w zakresie opieki długoterminowej udzielanej w warunkach domowych osobom potrzebującym wsparcia w codziennym funkcjonowaniu, w szczególności pielęgniarskiej opieki długoterminowej domowej;
d)    opiekę paliatywną i hospicyjną w formach zdeinstytucjonalizowanych;
e)    wsparcie dla opiekunów nieformalnych osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu (np. wsparcie psychologiczne, szkolenia w zakresie prawidłowego udzielania codziennej opieki);
f)    działania wzmacniające koordynację usług zdrowotnych i/lub społecznych (jako działanie o charakterze uzupełniającym w kompleksowych projektach);
g)    upowszechnianie rozwiązań z zakresu teleopieki i telemedycyny mających na celu poprawę dostępu do usług zdrowotnych.
 

 

Jak się ubiegać?

Jakie dokumenty przygotować

  1. Wniosek o dofinansowanie projektu
  2. Oświadczenie Wnioskodawcy dotyczące kryteriów wyboru projektów oraz zapoznania się z Regulaminem wyboru projektów

    Oświadczenie musi być podpisane podpisem kwalifikowanym. Aby podpisać dokument podpisem kwalifikowanym należy posiadać jeden z podpisów kwalifikowanych, kupiony u jednego z certyfikowanych dostawców wymienionych w rejestrze Narodowego Centrum Certyfikacji.

    W celu podpisania załącznika należy wgrać dokument do dedykowanego programu i przy pomocy tej aplikacji go podpisać. Następnie taki podpisany załącznik należy zamieścić w systemie SOWA we wniosku o dofinansowanie projektu w sekcji „Załączniki”.

    W przypadku jeśli podpis kwalifikowany znajduje się w dodatkowym pliku, wtedy należy załącznik wraz z tym plikiem dodać do archiwum „zip” lub „7z” i tak przygotowany plik załączyć w sekcji „Załączniki”.

Jak przygotować wniosek?

  1. Zapoznaj się z katalogiem kryteriów obowiązujących w naborze – ich spełnienie jest kluczowe, aby móc ubiegać się o dofinansowanie.
  2. Przeczytaj instrukcję wypełniania wniosku dla naboru – dzięki niej dowiesz się, jak przygotować wniosek.
  3. Zapoznaj się z Regulaminem wyboru projektów – poznaj założenia naboru.
  4. Jeśli masz jakieś pytania – zadaj je mailowo na adres - integracja.efs@pomorskie.eu
  5. Złóż wniosek wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem Systemu SOWA EFS – https://sowa2021.efs.gov.pl

Środki odwoławcze przysługujące składającemu wniosek

W przypadku negatywnej oceny projektu Wnioskodawcy przysługuje prawo wniesienia protestu w celu ponownego sprawdzenia złożonego wniosku o dofinansowanie w zakresie spełnienia kryteriów wyboru projektu.

Szczegółowe informacje odnośnie procedury odwoławczej są dostępne w regulaminie wyboru projektów. 

Pytania i odpowiedzi

Pytania dotyczące naboru należy kierować najpóźniej do dnia zakończenia naboru wniosków na adres poczty elektronicznej: integracja.efs@pomorskie.eu

UWAGA!!!

Każde pytanie ze strony wnioskodawcy jest rozpatrywane indywidualnie przez IZ FEP.

W przypadku wysłania pytań w ostatnich dniach naboru należy mieć na uwadze, iż czas otrzymania odpowiedzi na zadane przez Państwa pytania może ulec wydłużeniu lub też może wiązać się z otrzymaniem odpowiedzi po zakończeniu naboru.

docx

48.04 KB

Obowiązujący od
22.04.2024
show-checkbox

Dokumenty

Regulamin wyboru projektów

docx

496.19 KB

Obowiązujący od
10.10.2024
show-checkbox

Załączniki do Regulaminu wyboru projektów

docx

166.45 KB

Obowiązujący od
14.03.2024
show-checkbox

docx

714.86 KB

Obowiązujący od
14.03.2024
show-checkbox

docx

1.86 MB

Obowiązujący od
14.03.2024
show-checkbox

docx

233.27 KB

Obowiązujący od
14.03.2024
show-checkbox

docx

211.54 KB

Obowiązujący od
14.03.2024
show-checkbox

docx

167.8 KB

Obowiązujący od
14.03.2024
show-checkbox

docx

163.28 KB

Obowiązujący od
14.03.2024
show-checkbox

docx

496.54 KB

Obowiązujący od
14.03.2024
show-checkbox

docx

495.83 KB

Obowiązujący od
14.03.2024
show-checkbox

docx

487.76 KB

Obowiązujący od
14.03.2024
show-checkbox

docx

23.34 KB

Obowiązujący od
14.03.2024
show-checkbox

docx

19.71 KB

Obowiązujący od
14.03.2024
show-checkbox

docx

565.27 KB

Obowiązujący od
14.03.2024
show-checkbox

docx

566.63 KB

Obowiązujący od
14.03.2024
show-checkbox

docx

1004.51 KB

Obowiązujący od
14.03.2024
show-checkbox

docx

584.75 KB

Obowiązujący od
14.03.2024
show-checkbox

docx

510.77 KB

Obowiązujący od
14.03.2024
show-checkbox

xlsx

22.69 KB

Obowiązujący od
14.03.2024
show-checkbox

docx

498.79 KB

Obowiązujący od
14.03.2024
show-checkbox

docx

495.76 KB

Obowiązujący od
14.03.2024
show-checkbox

docx

496.17 KB

Obowiązujący od
14.03.2024
show-checkbox

docx

491.21 KB

Obowiązujący od
14.03.2024
show-checkbox

docx

124.88 KB

Obowiązujący od
14.03.2024
show-checkbox

pdf

66.46 KB

Obowiązujący od
14.03.2024
show-checkbox

docx

483.85 KB

Obowiązujący od
14.03.2024
show-checkbox

docx

491.25 KB

Obowiązujący od
14.03.2024
show-checkbox

Finanse

MAKSYMALNY PROCENT DOFINANSOWANIA

95%

WKŁAD WŁASNY

5%

Ogólna pula środków przeznaczona na dofinansowanie projektów

133 984 685,63 PLN

Sposób wyboru projektów

  • konkurencyjny

Data naboru

Początek

15.03.2024

Koniec

24.04.2024

Termin rozstrzygnięcia

Listopad 2024
Nazwa i adres instytucji organizującej nabór

Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego (Departament Europejskiego Funduszu Społecznego)

Okopowa 21/27
80-810 Gdańsk
Polska
Dane do kontaku w sprawie naboru:
Jeśli masz jakieś pytania – zadaj je mailowo na adres:
FEPM.05.17-IZ.00-001/24