- Strona główna
- Nabory
- 5.17. Usługi społeczne i zdrowotne.
Instytucja Zarządzająca programem regionalnym Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027 – Zarząd Województwa Pomorskiego ogłasza nabór wniosków w ramach działania Działania 5.17. Usługi społeczne i zdrowotne.
5.17. Usługi społeczne i zdrowotne FEPM.05.17-IZ.00-001/24.
Nabór wniosków o dofinansowanie w ramach Działania 5.17 FEP Usługi społeczne i zdrowotne FEPM.05.17-IZ.00-001/24.
Table of content
Wyniki oceny
Informacja o liczbie złożonych wniosków
24 kwietnia 2024 roku zakończono nabór wniosków o dofinansowanie projektu w ramach naboru konkurencyjnego nr FEPM.05.17-IZ.00-001/24 w zakresie projektów dotyczących usług społecznych i zdrowotnych.
W odpowiedzi na nabór wpłynęły 123 wnioski, na łączną kwotę dofinansowania wynoszącą 417 628 502,65 zł, co stanowi 347,18 % dostępnej alokacji.
Listy projektów
Listy projektów
601.61 KB
Obowiązujący od
06.06.2024
show-checkbox
323.44 KB
323.44 KB
Szczegóły naboru
Kto może składać wniosek
Do naboru, jako wnioskodawcy, mogą przystąpić, w szczególności:
- Administracja publiczna;
- Instytucje ochrony zdrowia;
- Organizacje społeczne i związki wyznaniowe;
- Partnerstwa;
- Przedsiębiorstwa;
- Służby publiczne.
Na co można otrzymać dofinansowanie
1) Zwiększenie dostępu do zdeinstytucjonalizowanych, zindywidualizowanych i zintegrowanych usług społecznych, świadczonych w lokalnej społeczności, w oparciu o diagnozę sytuacji problemowej, m.in. poprzez:
a) rozwój usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych oraz usług asystenckich dla osób z niepełnosprawnościami, w tym prowadzonych w miejscu zamieszkania;
b) opieka wytchnieniowa oraz działania wspierające opiekunów faktycznych w opiece nad osobami potrzebującymi wsparcia w codziennym funkcjonowaniu;
c) działania na rzecz rozwoju mieszkalnictwa treningowego i wspomaganego poprzez tworzenie miejsc pobytu okresowego i stałego w nowo tworzonych lub istniejących mieszkaniach treningowych lub mieszkaniach wspomaganych;
d) usługi na rzecz specjalistycznego wsparcia dla osób doświadczających przemocy oraz osób uzależnionych od alkoholu lub innych substancji psychoaktywnych;
e) usługi wsparcia dziennego osób wymagających intensywnego wsparcia po zakończeniu obowiązku szkolnego: osób z niepełnosprawnością intelektualną, zaburzeniami psychicznymi oraz ze spektrum autyzmu.
2) Zwiększenie dostępu do zdeinstytucjonalizowanych i zintegrowanych usług społecznych w zakresie wsparcia rodziny (w tym wsparcia preadopcyjnego i postadopcyjnego) i pieczy zastępczej, w szczególności świadczonych w lokalnej społeczności, w oparciu o diagnozę sytuacji problemowej, zasobów, potencjału, potrzeb, m.in. poprzez:
a) rozwój usług wspierających rodzinę w prawidłowym pełnieniu jej funkcji, w tym działań profilaktycznych mających ograniczyć umieszczanie dzieci w pieczy zastępczej;
b) wspieranie procesu deinstytucjonalizacji pieczy zastępczej obejmujące działania prowadzące
do powstawania rodzinnych form pieczy zastępczej;
c) usługi wsparcia dziennego dzieci i młodzieży doświadczające problemów opiekuńczo wychowawczych poprzez takie usługi jak min.: placówki wsparcia dziennego, streetworkingu.
3) Rozwój usług wspierających osoby objęte pieczą zastępczą, w tym osoby usamodzielniane
z uwzględnieniem diagnozy sytuacji problemowej, zasobów, potencjału, predyspozycji, potrzeb, z wykorzystaniem usług aktywnej integracji.
4) Rozwój usług opieki długoterminowej świadczonej w formie zdeinstytucjonalizowanej jako działania medyczne lub społeczne polegające na świadczeniu długotrwałej opieki pielęgniarskiej, rozwoju hospicjów w formule domowej, rehabilitacji, świadczeń terapeutycznych i usług pielęgnacyjno–opiekuńczych osobom przewlekle chorym i potrzebującym wparcia w codziennym funkcjonowaniu, które nie wymagają hospitalizacji w warunkach oddziału szpitalnego oraz kontynuacji leczenia farmakologicznego i dietetycznego.
5) Zwiększenie dostępu do zdeinstytucjonalizowanych i zintegrowanych usług zdrowotnych, w oparciu o diagnozę sytuacji problemowej, m.in. poprzez:
a) działalność lub tworzenie nowych miejsc opieki medycznej w formach zdeinstytucjonalizowanych;
b) działalność lub tworzenie nowych pozainstytucjonalnych miejsc opieki nad osobami potrzebującymi wsparcia w codziennym funkcjonowaniu, w tym osobami starszymi;
c) działania w zakresie opieki długoterminowej udzielanej w warunkach domowych osobom potrzebującym wsparcia w codziennym funkcjonowaniu, w szczególności pielęgniarskiej opieki długoterminowej domowej;
d) opiekę paliatywną i hospicyjną w formach zdeinstytucjonalizowanych;
e) wsparcie dla opiekunów nieformalnych osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu (np. wsparcie psychologiczne, szkolenia w zakresie prawidłowego udzielania codziennej opieki);
f) działania wzmacniające koordynację usług zdrowotnych i/lub społecznych (jako działanie o charakterze uzupełniającym w kompleksowych projektach);
g) upowszechnianie rozwiązań z zakresu teleopieki i telemedycyny mających na celu poprawę dostępu do usług zdrowotnych.
Jak się ubiegać?
Jakie dokumenty przygotować
- Wniosek o dofinansowanie projektu
Oświadczenie Wnioskodawcy dotyczące kryteriów wyboru projektów oraz zapoznania się z Regulaminem wyboru projektów
Oświadczenie musi być podpisane podpisem kwalifikowanym. Aby podpisać dokument podpisem kwalifikowanym należy posiadać jeden z podpisów kwalifikowanych, kupiony u jednego z certyfikowanych dostawców wymienionych w rejestrze Narodowego Centrum Certyfikacji.
W celu podpisania załącznika należy wgrać dokument do dedykowanego programu i przy pomocy tej aplikacji go podpisać. Następnie taki podpisany załącznik należy zamieścić w systemie SOWA we wniosku o dofinansowanie projektu w sekcji „Załączniki”.
W przypadku jeśli podpis kwalifikowany znajduje się w dodatkowym pliku, wtedy należy załącznik wraz z tym plikiem dodać do archiwum „zip” lub „7z” i tak przygotowany plik załączyć w sekcji „Załączniki”.
Jak przygotować wniosek?
- Zapoznaj się z katalogiem kryteriów obowiązujących w naborze – ich spełnienie jest kluczowe, aby móc ubiegać się o dofinansowanie.
- Przeczytaj instrukcję wypełniania wniosku dla naboru – dzięki niej dowiesz się, jak przygotować wniosek.
- Zapoznaj się z Regulaminem wyboru projektów – poznaj założenia naboru.
- Jeśli masz jakieś pytania – zadaj je mailowo na adres - integracja.efs@pomorskie.eu
- Złóż wniosek wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem Systemu SOWA EFS – https://sowa2021.efs.gov.pl
Środki odwoławcze przysługujące składającemu wniosek
W przypadku negatywnej oceny projektu Wnioskodawcy przysługuje prawo wniesienia protestu w celu ponownego sprawdzenia złożonego wniosku o dofinansowanie w zakresie spełnienia kryteriów wyboru projektu.
Szczegółowe informacje odnośnie procedury odwoławczej są dostępne w regulaminie wyboru projektów.
Pytania i odpowiedzi
Pytania dotyczące naboru należy kierować najpóźniej do dnia zakończenia naboru wniosków na adres poczty elektronicznej: integracja.efs@pomorskie.eu
UWAGA!!!
Każde pytanie ze strony wnioskodawcy jest rozpatrywane indywidualnie przez IZ FEP.
W przypadku wysłania pytań w ostatnich dniach naboru należy mieć na uwadze, iż czas otrzymania odpowiedzi na zadane przez Państwa pytania może ulec wydłużeniu lub też może wiązać się z otrzymaniem odpowiedzi po zakończeniu naboru.
docx
48.04 KB
docx
48.04 KB
Dokumenty
Przydatne linki
Finanse
MAKSYMALNY PROCENT DOFINANSOWANIA
95%
WKŁAD WŁASNY
5%
Ogólna pula środków przeznaczona na dofinansowanie projektów
133 984 685,63 PLN
Sposób wyboru projektów
- konkurencyjny
Data naboru
Początek
15.03.2024
Koniec
24.04.2024
Termin rozstrzygnięcia
Listopad 2024
Nazwa i adres instytucji organizującej nabór
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego (Departament Europejskiego Funduszu Społecznego)
Okopowa 21/27
80-810 Gdańsk
Polska
80-810 Gdańsk
Polska
Dane do kontaku w sprawie naboru:
Jeśli masz jakieś pytania – zadaj je mailowo na adres:
FEPM.05.17-IZ.00-001/24
13.03.2024